zatímco nebezpečí, že děti náhodně požívají baterie a lusky pracího prostředku, jsou dobře známy, lékaři bijí na poplach o rizicích jiné běžné domácnosti: malé, vysoce výkonné magnety. Federální bezpečnostní úředníci se je pokusili zakázat před několika lety, ale nyní jsou zpět na trhu a vyvolávají obavy z dalších zranění.

Stephanie Harwell zažila tento strach z první ruky, když její 9letý syn Dominic náhodou spolkl dva vysoce výkonné magnety.

dominic-and-stephanie-picture-1.jpg
Dominic a jeho matka Stephanie Harwell

jeho přátelé je přivedli do školy jako hračku. „Jen jsem si pohrával a dával si je do úst, aby to vypadalo, jako bych měl piercing do rtů,“ řekl CBS News. „Pak se drželi pohromadě opravdu rychle a šli mi do krku.“

řekl školní sestře, která pak zavolala jeho matce.

registrovaná zdravotní sestra v dětském pohotovostním oddělení v dětském centru Johns Hopkins Harwell byla znepokojena a sama si telefonovala.

„věděla jsem o rizicích polykání baterií, ale nemohla jsem si vzpomenout, jestli jsem slyšela varování o magnetech,“ řekla. „Bylo mi řečeno, že jeden magnet není tak špatný, ale kdyby spolkl dva, musel bych ho hned přivést.“

dva magnety by se mohly sevřít a sevřít vnitřní orgány, což by mohlo způsobit vážné problémy.

nakonec měl Dominik štěstí. Po několika testech, které zjistily, že není v bezprostředním nebezpečí, prošel oběma magnety bez komplikací.

harwell-xray-2-cropped.jpg
Dominic Harwell spolkl dva magnety zobrazené na tomto rentgenovém snímku. Johns Hopkins Medical Center

nebezpečí polykání magnetů

u jiných rodin byly výsledky horší. Zatímco polykání sady magnetů může být nebezpečné, odborníci na bezpečnost jsou obzvláště znepokojeni vysoce výkonnými magnety vzácných zemin.

tyto magnety se začaly vyrábět v 80. letech, ale začaly se objevovat jak v dětských hračkách, tak častěji jako stolní hračky pro dospělé, které měly odvrátit nudu, na počátku roku 2000. Jsou prodávány pod názvy jako Buckyballs, Zen magnety a Neoballs a jsou 5 až 10 krát silnější než tradiční magnety chladničky.

obavy z těchto magnetů poprvé odhalila americká Komise pro bezpečnost spotřebních výrobků (CPSC) v roce 2012.

agentura citovala případ 3leté dívky v Oregonu, která spolkla 37 Buckyballs. Nejprve si její rodiče mysleli, že má žaludeční chřipku, ale rentgen odhalil Kruhový řetěz magnetů v žaludku. Magnetické kuličky nakonec dívce zlomily střeva, roztrhaly jí tři díry do spodního střeva a jednu díru do žaludku.

v jiném případě 6letá spolkla 19 magnetů, což způsobilo ulcerace v žaludku a zanechalo dvě malé díry ve střevě.

CPSC také obviňuje vysoce výkonné magnety ze smrti 19měsíční dívky a odhaduje, že mezi lety 2009 a 2013 bylo s magnety ošetřeno asi 2,900 XNUMX zranění.

skutečné nebezpečí přichází, když je spolknuto více než jeden z těchto magnetů nebo jeden magnet a jakýkoli jiný kus kovu.

„mohou projít jícnem do žaludku a gastrointestinálního traktu,“ vysvětlila Dr. Amyna Husain, pediatrická Urgentní medicína v dětském centru Johns Hopkins. „Pokud máte dva magnety v různých částech tkáně a přitahují se navzájem, tkáň mezi nimi se může sevřít a ztratíte krevní oběh.“

to může způsobit slzu ve střevech, která by mohla vést k rozlití bakterií do břicha a způsobit vážné infekce. V závažnějších případech může být nutné, aby pacienti museli chirurgicky odstranit části střev.

CPSC vydal zákaz magnetů s vysokým výkonem v 2014u, ale o dva roky později byl u soudu zrušen.

„obáváme se, že nyní, když jsou zpět na trhu, uvidíme více těchto případů,“ řekl Husain.

Rady pro rodiče

“ jako pediatři vždy chceme, aby mladší děti nebyly v bezpečí před tím, než jim něco vloží do úst. Pokud je nějaký z těchto magnetů, o kterých víte, že jsou v domě, uvědomte si, že je Uchovávejte mimo dosah, nebo dokonce ani v domě, pokud to nemusí být, “ řekl Husain.

radí rodičům, aby si byli vědomi všech magnetů, které by mohly být obsaženy v hračkách jejich dětí. „Pokud se tyto zlomí, magnety pak mohou spolknout děti, takže si uvědomte toto riziko,“ řekla. „Pro ty, které nejsou zapouzdřeny hračkami, udržujte je mimo dosah nebo dokonce ani v domě, pokud je nepotřebujete.“

doporučuje také mluvit s předškoláky a teenagery o rizicích. „Ze všech rizik, o kterých chceme mluvit s našimi dětmi, je tak jednoduché uvědomit si, že tyto věci mohou způsobit vážné zranění, a udržet je nejen mimo ústa, ale i jakékoli jiné otevření těla. A pokud jsou náhodně požití, měli by to brát vážně a dát někomu vědět hned, aby mohli být přivedeni na pohotovost, aby byli okamžitě vyhodnoceni.“

Harwell říká, že doufá, že si ostatní rodiče uvědomí riziko, které tyto magnety představují. Její syn Dominik také doufá, že to rozšíří.

„když jsem se vrátil do školy, řekl jsem svým přátelům, aby je nepřiváděli zpět do školy nebo je nedávali do úst,“ řekl.

Napsat komentář

Vaše e-mailová adresa nebude zveřejněna.