poprvé jsem se setkal Star Wars, Když mi bylo 7 let. Vzpomínám si na ten magický pocit, že jsem byl odvezen do této galaxie daleko, daleko a poprvé se setkal s postavami Luka, Leia, Han, a Obi-Wan. Samozřejmě jsem chtěl všechny hvězdné války, na které jsem se mohl dostat, takže jsem brzy sledoval a zamiloval se také do prequelů. Nikdy jsem si nemyslel, že uvidím den epizod 7, 8, a 9, ale snil jsem o nich jako dítě. Takže, když Disney koupil Lucasfilm v 2012 a oznámil pokračování trilogie, byl jsem šokován, ale také tak nadšený pro tuto novou kapitolu Star Wars. Nyní, když byl poslední film propuštěn v ságy Skywalker, jsem rád, že to stálo za to.

nejprve to chci předmluvit tím, že řeknu, že to bude Recenze bez spoileru. V příštím týdnu nebo dvou proběhne důkladná diskuse o spoileru z Kaily, ale toto je recenze mých myšlenek bez spoileru, kterou si lidé mohou přečíst na otevírací víkend. Také chci zdůraznit, že jsem fanouškem Force Awakens i The Last Jedi. V epizodě jsem byl zpočátku docela smíšený 8, ale od té doby si to při každém opakovaném sledování stále více užívám. Byl jsem zvědavý, jak J. J. Abrams vezme to, co udělal Rian Johnson v tom filmu, a staví na tom zde. Mnoho recenzí poukázalo na to, že Abrams ignoroval nebo retconned mnoho prvků z posledního Jedi ve vzestupu Skywalkera. Podle mého názoru je to naprosto nepravdivé. Existují důležité věci, které byly zřízeny v The Last Jedi, které nejen pokračují v tomto filmu, ale jsou ještě dále a staly se hlavními díly v příběhu této trilogie.

nejpozoruhodnější věcí, o které se dá mluvit ve vzestupu Skywalkera, aniž by se dostal do spoilerů, je stimulace, kinematografie a humor. Mnoho recenzentů poukázalo na to, že stimulace tohoto filmu je neuvěřitelně rychlá a často neohrabaná, což je pravda. Měl jsem s tím však menší problém než ostatní. Ano, pohybuje se rychle, ale je zřejmé, že se musí pohybovat rychle kvůli velkému množství příběhu, postavy, a sady kusů, které jsou nacpané do 2 a půl hodiny. Upřímně řečeno, dal bych přednost 3hodinovému finále, podobný Avengers: Koncovka dát filmu více prostoru k dýchání. Je zde také hodně vidět, včetně mnoha míst, mnoho z nich zcela nové a upřímně řečeno, nemohli vypadat lépe. Pokud existuje jedna věc, kterou tento film dělá 100% správně, jsou to vizuální prvky. Nejen, že jsou krásné, ale díky provádění záběrů se budete cítit, jako byste tam byli s postavami, což je něco, co jsem ve Star Wars často necítil. Další věc, na které jsem v tomto příspěvku opravdu pracoval, byl humor. Moje největší stížnost na The Last Jedi nebyla příběh nebo zacházení s postavami,ale humor, který upadl a často mě vytáhl z filmu. Jsem rád, že mohu říci, že tomu tak není, a cítil jsem, že humor byl nekonečně lepší než Poslední Jedi, a lepší než síla se probouzí. Také jsem byl unešen výkony, z velké části Daisy Ridley, Adam Driver, a Oscar Isaac. Nejen, že jsou to nejlépe napsané postavy v této nové trilogii, ale výkony, které v tomto filmu podávají, jsou zatím jejich nejlepší. Scény sdílené Ridleym a driverem, zejména, jsou absolutní magie.

o čem však většina lidí bude mluvit s tímto filmem, jsou příběhy a zápletky, z nichž mnohé jsou přinejlepším sporné. Nebudu se o nich tady bavit, ale je tu pár věcí, které se už teď ukazují divákům neuvěřitelně rozporuplné a z dobrého důvodu. Ne rozdělující se v posledním druhu Jedi, ale na dopad, který mají na větší příběh samotného Skywalkera. Když jsem mluvil o negativních aspektech filmu, Jednou z věcí, která pro mě nefungovala, byly záběry Carrie Fisherové jako Leie. Opravdu jsem se těšil, až ji uvidím v tomto filmu, ale, bohužel, záběry z ní, které byly zahrnuty, byly docela otřesné a nezapadaly tak přirozeně, jak jsem doufal. Také mnoho fanoušků Rose bude zklamáno, že zde nemá téměř co dělat, což bylo něco, čeho jsem se na začátku obával.

pro mě však negativní věci na tomto filmu Daleko převažovaly nad velkými věcmi. Měl jsem výbuch od začátku do konce a těším se, až se k němu v budoucnu mnohokrát vrátím. J. J. Abrams odvedl obdivuhodnou práci, když přivedl franšízu zpět v roce 2015, a udělal zdánlivě nemožný úkol tím, že s tímto filmem uzavřel ságu Skywalker, a udělal to dobře.

4 z 5 hvězdiček

4 z 5 hvězdiček