podczas gdy niebezpieczeństwa przypadkowego połknięcia przez dzieci baterii i pojemników z detergentem do prania są dobrze znane, lekarze alarmują o zagrożeniach związanych z innym powszechnym przedmiotem gospodarstwa domowego: małymi magnesami o dużej mocy. Federalni urzędnicy bezpieczeństwa próbowali zakazać ich kilka lat temu, ale teraz są z powrotem na rynku i budzą obawy o więcej obrażeń.

Stephanie Harwell doświadczyła tego strachu z pierwszej ręki, gdy jej 9-letni syn Dominic przypadkowo połknął dwa magnesy o dużej mocy.

dominic-and-stephanie-picture-1.jpg
Dominic i jego mama Stephanie Harwell

jego przyjaciele przynieśli je do szkoły jako zabawkę. „Wygłupiałem się i włożyłem je do ust, żeby wyglądało na to, że mam kolczyk w ustach” – powiedział CBS News. „Potem bardzo szybko się połączyli i wpadli mi do gardła.”

powiedział pielęgniarce szkolnej, która zadzwoniła do jego mamy.

Harwell była zarejestrowaną pielęgniarką w pediatrycznym oddziale ratunkowym w centrum dziecięcym Johnsa Hopkinsa i sama wykonała kilka telefonów.

„wiedziałem o ryzyku połknięcia baterii, ale nie mogłem sobie przypomnieć, czy słyszałem ostrzeżenia o magnesach” „Powiedziano mi, że jeden magnes nie jest taki zły, ale gdyby połknął dwa, musiałbym go natychmiast sprowadzić.”

dwa magnesy mogą zaciskać się i szczypać narządy wewnętrzne, potencjalnie powodując poważne problemy.

ostatecznie Dominik miał szczęście. Po kilku testach, które wykazały, że nie jest w niebezpieczeństwie, zdał oba testy bez komplikacji.

harwell-xray-2-cropped.jpg
Dominic Harwell połknął dwa magnesy pokazane na tym prześwietleniu. Johns Hopkins Medical Center

niebezpieczeństwa połykania magnesów

w przypadku innych rodzin wyniki były gorsze. Podczas połknięcia zestawu dowolnych magnesów może być niebezpieczne, eksperci ds. bezpieczeństwa są szczególnie zaniepokojeni magnesami ziem rzadkich o dużej mocy.

te magnesy zaczęły być produkowane w latach 80., ale zaczęły pojawiać się zarówno w zabawkach dla dzieci, jak i, częściej, jako Zabawki biurkowe dla dorosłych, mające na celu powstrzymanie nudy, na początku lat 2000. Są one sprzedawane pod nazwami takimi jak Buckyballs, Magnesy Zen i Neoballs i są 5 do 10 razy silniejsze niż tradycyjne magnesy na Lodówkę.

obawy dotyczące takich magnesów zostały po raz pierwszy ujawnione przez amerykańską Komisję ds. bezpieczeństwa produktów konsumenckich (CPSC) w 2012 roku.

Agencja powołała się na przypadek 3-letniej dziewczynki w Oregonie, która połknęła 37 kuleczek. Początkowo jej rodzice myśleli, że ma grypę żołądkową, ale rentgen ujawnił okrągły łańcuch magnesów w jej żołądku. W końcu kulki magnetyczne rozerwały jelita dziewczyny, wyrwały trzy dziury w jelicie dolnym i jedną dziurę w żołądku.

w innym przypadku 6-latka połknęła 19 magnesów, powodując owrzodzenia żołądka i pozostawiając dwie małe dziury w jelicie.

CPSC wini również magnesy o dużej mocy za śmierć 19-miesięcznej dziewczynki i szacuje, że w latach 2009-2013 doszło do około 2900 urazów związanych z magnesami.

prawdziwe niebezpieczeństwo pojawia się, gdy połknie się więcej niż jeden z tych magnesów lub jeden magnes i jakikolwiek inny kawałek metalu.

„mogą przejść przez przełyk do żołądka i przewodu pokarmowego”, wyjaśnia dr Amyna Husain, lekarz pediatryczny medycyny ratunkowej w Johns Hopkins Children ’ s Center. „Jeśli masz dwa magnesy w różnych częściach tkanki i przyciągają się nawzajem, tkanka między nimi może zostać uszczypnięta i stracisz krążenie krwi.”

może to spowodować rozdarcie jelit, które może doprowadzić do rozlania się bakterii do brzucha i spowodować poważne infekcje. W cięższych przypadkach, pacjenci mogą potrzebować mieć części jelit chirurgicznie usunięte.

CPSC wydało zakaz stosowania zestawów magnesów o dużej mocy w 2014 roku, ale został on uchylony w sądzie dwa lata później.

Porady dla rodziców

„jako pediatrzy zawsze chcemy chronić młodsze dzieci przed wkładaniem czegokolwiek do ust. Jeśli istnieje którykolwiek z tych magnesów, które wiesz, że są w domu, należy pamiętać, trzymać je poza zasięgiem, lub nawet nie w domu, jeśli nie muszą być, ” Husain powiedział.

radzi rodzicom, aby byli świadomi wszelkich magnesów, które mogłyby być zawarte w zabawkach ich dzieci. „Jeśli te pękną, magnesy mogą zostać połknięte przez dzieci, więc bądź świadomy tego ryzyka” – powiedziała. „Dla tych, które nie są zamknięte przez zabawki, trzymaj je poza zasięgiem lub nawet w domu, jeśli nie potrzebujesz ich.”

poleca również rozmowy z nastolatkami i nastolatkami na temat zagrożeń. „Ze wszystkich zagrożeń, o których chcemy porozmawiać z naszymi dziećmi, jest tak prosta rzecz, aby uświadomić im, że te rzeczy mogą spowodować poważne obrażenia i trzymać je nie tylko z dala od ust, ale także od innych otworów ciała. A jeśli zostaną przypadkowo połknięte, powinni potraktować to poważnie i natychmiast powiadomić kogoś o tym, aby mogli zostać zabrani na ostry dyżur, aby natychmiast poddać się ocenie.”

Harwell mówi, że ma nadzieję, że inni rodzice zdadzą sobie sprawę z ryzyka, jakie stwarzają te magnesy. Jej syn Dominik również ma nadzieję rozpowszechnić to słowo.

Dodaj komentarz

Twój adres e-mail nie zostanie opublikowany.